Kraći program informatike se organizira ovisno o interesu roditelja za uključivanjem djece u taj program. Program se odvija u sklopu redovnog programa vrtića. Samo provođenje programa odvija se na dva načina: korištenjem laptopa i tableta te kao aktivnosti iz područja STEaM-a.
Aktivnosti koje se tipično provode u sklop tijekom ovog razdoblja:
- upoznavanje djece sa tabletom, računalom, laptopom i ostalom opremom koja se koristi.
- izrada plakata
- osnove rada sa tabletom(uključivanje, isključivanje)
- korištenje tableta kao multifunkcionalnog uređaja (crtanje, fotografiranje, snimanje, reprodukcija multimedijskih sadržaja)
- korištenje laptopa
- korištenje štampača
- stvaranje algoritama i kodiranje
- instaliranje i deinstaliranje aplikacija
- spajanje na internet i lokalnu mrežu
STEaM područje:
- proučavanje osnovnih fizikalnih zakona
- statika, ravnoteža, težište, stabilnost
- potencijalna i kinetička energija
- mehanika fluida
- pneumatika
Način rada s djecom je takav da se svaki sat postavlja određeni problem ili zadatak koji djeca slobodno promišljaju i iznose svoje stavove ili rješenja. Samim postavljanjem materijala, pomagala pred djecu, djeca pokušavaju odgonetnuti što će taj dan raditi. Zadatak se može postaviti i u obliku algoritma kojeg djeca čitaju i na taj način saznaju što će, kako, kojim redoslijedom i s čim uraditi.
NAKOLIKO PRIMJERA AKTIVNOSTI U SKLOPU INFORMATIKE:
Korištenje tableta kao multifunkcionalnog uređaja:
Djeca su imala zadatak fotografirati portret prijatelja. Te fotografije smo uredili i ispisali pisačem. Djeca su rezala fotografije i ljepila fotografije na mrežu nacrtanu na plakatu. Pomoću binarnog koda, djeca su pronalazila fotografiju. Do svake fotografije se dolazilo binarnim kodom od tri znamenke.
Korištenje edukativnih aplikacija na tabletu:
Kodiranje kao uvod u programiranje. Različitim aplikacijama namijenjenima djeci predškolske dobi, djeca uče osnove kodiranja i programiranja. „Kidlo coding“, „Robotizen“, „Coding for kids“…
Korištenje programa za crtanje na tabletu:
Pomoću tableta i pen olovke, djeci je ponuđeno da pokušaju crtati na drugačijem mediju. Kao poticaj poslužila su djela Kandynskog i Mondriana.
Također, djeca su se mogla i slobodno izražavati crtanjem.
Djeca na tabletima koriste razne logičke i igre u kojima treba promišljati kako doći do cilja ili prijeći u sljedeći „level“. „Logic Land“, „Tiny Roads“, „Snail Bob“…
Stvaranje i upotreba algoritama za razvijanje logičkog mišljenja, algoritmi iz svakodnevnog života kao primjer. Faze izrade aviona od papira kao algoritam.
STEaM područje:
Statika, ravnoteža, težište. Djeca pokušavaju robotu pronaći težište pomoću utega koje stavljaju na obje ruke.
Istraživanje potencijalne i kinetičke energije. Zadanim slikovnim algoritmom djeca su dobila zadatak izraditi ispaljivač loptica od kartonskog tuljka.
Istraživanje sile-akcija i reakcija na principu izrade rakete koja se ispaljuje puhanjem kroz slamku.