U susret školi

U susret školi

Polazak u prvi razred osnovne škole velik je događaj za cijelu obitelj: u prvom redu za budućeg đaka, ali i njegove roditelje te članove šire obitelji. Na neki je način to prvi veliki korak na putu k zrelosti, onaj u kojem se potvrđuje sav trud, ali i pažnja i ljubav koji su do tog trenutka uloženi u odgoj djeteta.

U periodu pred polazak u školu javljaju se i brojni strahovi, ponajviše roditeljski, koji se lako prenose na dijete, s velikom mogucnošcu da upravo to pokvari dane priprema i polaska u školu koji bi trebali biti veliko obiteljsko veselje. Prave su informacije od svega najvažnije.

 

Kako bi dijete moglo udovoljiti novim zahtjevima treba biti psihofizički zrelo za polazak u školu. Drugim riječima, ako je dijete doseglo optimalan stupanj razvijenosti različitih fizičkih i psihičkih funkcija, veća je vjerojatnost da ce ono biti uspješno u svladavanju propisanog nastavnog plana i programa.

 

Sposobnosti i vještine koje dijete treba posjedovati pri upisu u školu

 

Grafomotoričke vještine:

  • Posjeduje fleksibilnost šake i prstiju, pravilno drži olovku, linija mu je jasna, adekvatnog pritiska
  • Po uzorku zna povlačiti linije od crte do crte, od točke do točke , ravne kružne i valovite linije
  • Zna precrtati geometrijske likove: kvadrat, trokut, romb
  • Pravilno drži škarice i reže po liniji

 

Spoznajne vještine:

  • Razumije prostorne odnose (gore, dolje, ispred, iza, na, u, ispod, iznad)
  • Usvojilo je orijentaciju na: tijelu (desna/lijeva ruka, desna/lijeva noga, desno/lijevo oko), u prostoru (što je desno od njega, a što lijevo, zna odrediti smjer kretanja), na papiru (što je na desnoj strani papira, a što na lijevoj)
  • Razumije vremenske odnose (prije, poslije, jutro, podne, večer, prije podne, poslije podne)
  • Poželjno je da poznaje dane u tjednu, godišnja doba te snalaženje na satu
  • Snalazi se u pojmovima više, manje, oduzmi, dodaj
  • Razumije pojam skupa – što sve spada u neki skup, a što ne (klasifikacije po obliku, veličini, težini, boji), uspoređuje dva skupa (gdje ima više, a gdje manje), zna da se dodavanjem skup povećava, a oduzimanjem smanjuje
  • Povezuje brojku uz količinu (npr. brojka 9=9 elemenata)
  • Mjereći može usporediti koji su predmeti duži, veći, širi

 

Govor i rječnik:

  • Pravilno izgovara sve glasove (dozvoljeno je umekšano izgovaranje nekih glasova zbog ispadanja mliječnih zubi)
  • Pravilno se gramatički izražava (koristi množinu, jedninu, zamjenice, govori pravilno u rodu i padežu)
  • Zna verbalno definirati jednostavne pojmove (npr. što je stolica? U definiciji spominje čemu stolica služi, kakvog je oblika, od čega je napravljena i sl.)
  • Zna verbalno iskazati po čemu su neke stvari, bića, pojave slični, a po čemu su različiti (npr. po čemu su slični muha i leptir?)
  • Zna prepričati kraći događaj ili priču u pravilnom slijedu: uvod, tijek, završetak

 

Predčitalačke vještine:

  • Može rastaviti poznate riječi na slogove
  • Prepoznaje i imenuje s kojim glasom počinje i s kojim glasom završava riječ
  • Zna imenovati riječi na zadani glas (igra “na slovo na slovo)
  • Zna prepoznati da li je zadani glas na početku riječi, na kraju ili u sredini
  • Zna rastaviti jednostavne riječi na glasove
  • Od pojedinih glasova zna sastaviti jednostavnu riječ (npr. M-A-M-A, O-K-O i sl.)
  • Na zadatku se može zadržati 15-20 minuta, dok trajanje igre može biti i 60 minuta uz kratke otklone pažnje

 

Samostalnost:

  • Samostalno se odijeva i obuva, koristi toalet
  • Poznaje osnovne prometne pojmove (semafor, zebra, kolnik, pločnik)
  • Poznaje i koristi običaje kod pozdravljanja, poznaje pravila ponašanja na ulici, u trgovini, kada je to potrebno, zna kako i od koga može zatražiti pomoć
  • Obavlja sitne kućanske obveze

 

Socioemocionalna zrelost:

  • Sposoban je u velikoj mjeri kontrolirati svoje emocije
  • Sposoban je za odgađanje zadovoljstva kako bi postigao cilj (riješio zadatak do kraja)
  • Sposoban je za suradnju s drugima (dogovor, kompromis)
  • Konflikte pokušava riješiti na socijalno prihvatljiv način
  • Motiviran je za dobar uradak
  • Ima razvijen osjećaj sigurnosti i samopouzdanja

 

 

Da li je potrebno dijete učiti čitati i pisati prije polaska u školu? NE
Zato što:

  • Dijete koje ima dobro razvijene grafomotoričke vještine brzo će naučiti pisati slova
  • Dijete koje nauči pisati slova prije škole, može ih naučiti pisati na neispravan način, što će mu otežati usvajanje vještine pisanja u školi
  • Dijete koje ima dobro razvijene predčitalačke vještine, brzo će i bez napora usvojiti vještinu čitanja
  • Prvih dana u školi, dok će druga djeca usvajati vještine čitanja i pisanja, takvom će djetetu biti dosadno. neće usvajati radne navike učenja kao druga djeca. To će mu predstavljati problem kada nastupi usvajanje gradiva koje mu nije od ranije poznato
  • Važnije od usvojenosti vještine čitanja i pisanja je da dijete bude psihofizički zrelo prema opisanim kriterijima

 

 

Uloga vrtića u pripremi djeteta za polazak u školu

 

Djeca uključena u vrtić sudjeluju u raznovrsnim aktivnostima usmjerenim na poticanje cjelovitog i optimalno razvoja. Djeca tako sudjeluju u raznim životno praktičnim i radnim aktivnostima (briga o sebi i svojim stvarima, samoposluživanje…), raznovrsnim igrama (funkcionalnim, simboličkim, igrama s pravilima…), društvenim aktivnostima (s djecom, odraslima, šetnje, priredbe…), umjetničkom promatranje, slušanje i interpretiranje (raznovrsna umjetnička djela), izražavanje i stvaranje (pjevanje, plesanje, slikanje, modeliranje…), istraživačko spoznajnim aktivnostima (manipuliranje predmetima, promatranje…) aktivnosti s kretanjima (tjelesno vježbanje, boravak na zraku…).

Sve navedene aktivnosti pomažu djetetu da istraži svoje mogućnosti, ostvari svoje potencijale i formira pozitivnu sliku o sebi što je jedan od preduvjeta za uspješan početak školovanja.

 U godini pred polazak u školu odgojiteljice u suradnji sa stručnom službom prate razvoj sposobnosti te planiraju rad u cilju osiguranja što bolje spremnosti djece za školu. Dodatni naglasak se stavlja na:


  • razvijanje sposobnosti opažanja i promatranja (poticati djecu da detaljno pričaju o svemu što vide
  • vježbe koncentracije (kod rješavanja raznih zadataka, kao i kod svakodnevnih aktivnosti)
  • stvaranje pozitivne slike o sebi
  • stvaranje radnih navika
  • razvijanje kulturno-higijenskih navika

 

Što roditelji mogu učiniti?

 

  • čitajte priče djetetu koje će ono prepričati
  • dok čitate pratite tekst prstom kako bi dijete shvatilo da tekst ide slijeva na desno i da slova prate riječi koje izgovarate
  • igrajte igre u kojima ćete osvijestiti glasovnu analizu i sintezu: nabrajajte što više riječi koje počinju na zadani glas, zatim riječi koje završavaju na zadani glas, neka dijete razlikuje kratke od dugih riječi, povezuje glas za pripadajućim slovom i sl.
  • kod djece se često spontano javlja potreba za crtanjem, pisanjem i bojanjem te je stoga poželjno djetetu osigurati radni kutak gdje će dijete moći crtati, bojiti, rezati, ljepiti...
  • potičite dijete na precrtavanje zadanih oblika, spajanje točkica i bojanje unutar zadanih okvira
  • također obratite pažnju na pravilan hvat olovke te na neaktivnu ruku koja treba pridržavati papir
  • s djecom možete sortirati i prebrojavati igračke
  • uspoređivati velike i male predmete
  • posebno je važno uvesti mir i strukturu u djetetov život, igrati društvene igre, čitati priče te ograničiti vrijeme gledanja crtića i korištenja kompjutera
  • potičite dijete da bude samostalno (pri jelu, kupanju, oblačenju), da vodi brigu o svojim stvarima

 

 

AKO STE U NEDOUMICI I RAZMIŠLJATE O ODGODI ILI RANIJEM UPISU

VAŠEG DJETETA U ŠKOLU POTRAŽITE STRUČNU POMOĆ…

 

…ODGAJATELJICE – o Vašem djetetu znaju mnogo i poznaju ga u vrtićkom

okruženju koje je sličnije školi nego obitelj, te vrlo dobro mogu procijeniti mnoge

od navedenih faktora spremnosti za školu. One vide kakav je status dijete steklo u

grupi. Mogu Vam reci i o tjelesnim, likovnim, glazbenim i dr. mogućnostima Vašeg

djeteta.

…STRUČNA SLUŽBA – može točnije reći o razini i pojedinostima spoznajnog

razvoja djeteta (percepcija, pažnja, pamćenje, usvojenost pojmova i dr.), te o

razini razvoja grafomotorike, emocionalnoj zrelosti i dr.

 

 

USPJEŠAN I RADOSTAN POČETAK ŠKOLOVANJA ŽELE VAM

DJELATNICI DJEČJIH VRTIĆA POŽEGA!

 

 

Ivana Farkaš Vidović, psiholog

 

Info

Dječji vrtić Požega
Rudinska 8
Požega

OIB: 30492723401

MB: 03310299

Lokacije

Lokacija 1:
Rudinska 8, Požega

Lokacija 2:
Kralja Krešimira 32a, Požega

Radno vrijeme

od 6,00 – 16,30 sati

Prema potrebama roditelja radno vrijeme vrtića je najduže do 20,30 sati

Vrtić radi pet dana u tjednu (od ponedjeljka do petka)

Kontakt

Telefon:

099/327-3663 (uprava)

E-mail adresa:

info@djecjivrticpozega.hr

?> hacklink al hack forum organik hit Türk İnstagram Takipçi Satın Alhttps://www.coexistcafe.com/shameless izleyakabeti.comcasibombettiltcapa escortcanlı maç izlecasibomzbahiscasibomcasibomjojobetçocuk pornosuçocuk pornosuçocuk pornosuçocuk pornosuçocuk pornosuçocuk pornosumeritking güncel girişdumanbetdumanbet girişdumanbetMarsbahis girişMarsbahiscasibom giriş bahis siteleriDeneme Bonusu Veren Siteler 2024instagram takipçi satın alcasibomimajbetcasibomcasibomcasibomextrabetdeneme bonusu veren sitelerdeneme bonusu veren adult porn sitelerdeneme bonusu veren sitelerdeneme bonusu veren adult porn sitelerOlymp casinoGrace Charismatbetcasino sitelerideneme bonus veren sitelerdeneme bonusu veren sitelerfixbetİstanbul Vip transferdeneme bonusu veren sitelerığdır boşanma avukatıextrabetjojobet güncel girişcasibommarsbahisjojobetmarsbahisjojobetextrabet girişextrabetmarsbahisankara escortportobetpusulabetmarsbahisvirabetbets10ultrabet giriş güncelCasibom girişcasibom girişcasibomjojobetvbetultrabet güncel girişcanlı maç izleTipobet Giriş